sprzęgło 1,9 tdi 110

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • aneta
    Classic
    • 2007
    • 7

    sprzęgło 1,9 tdi 110

    Marie..potocznie wołana "Maryśka":

  • krawer
    Classic
    • 2006
    • 2

    #2
    sprzęgło 1,9 tdi 110

    octavia 1999r 1,9 tdi 110 AHF problem ze sprzęgłem niski pedal sprzęgła nie wysprzęgla włączajc wsteczny słychac zgrzyt , przy niskich temeraturach na zewnątrz poniżej zera jest lepiej ,pedał sprzegła dalej niski (sprzęgło bierze od podłogi) a nie ma zgrzytu przy wrzucaniu wstecznego. może ktoś mial taki problem proszę o podpowiedz co może byc przyczyną.( płyn hamulcowy wymieniony,sprzegło odpowietrzone) sprzęgło nie ślizga sie przebieg 142 tyś km

    Komentarz

    • marekzu
      L&K
      • 2007
      • 1412
      • Superb II combi (3V5)

      #3
      moze wysprzeglik przepuszcza juz olej - uszczelnienia puszczaja ??

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Albo to objaw konczacego sie juz tez sprzegla, bo nie piszesz ile juz masz zrobione. VW jakis czas temu montowal linke z samoregulatorem i wlasnie jak sprzeglo zaczynalo sie konczyc to tez tak dziwnie bralo. Sam mechanizm wybierania biegow rozumie jest dobrze wyregulowany :?:
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • daneczek76
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 3642
          • Toyota

          #5
          Zamieszczone przez Maicroft
          W jakis czas temu montowal linke z samoregulatorem i wlasnie jak sprzeglo zaczynalo sie konczyc to tez tak dziwnie bralo
          jakiś czs temu tak teraz tego niema bo sprzęgło jest hydrałliczne może kolega oprócz tego że sprzęgło sie kończy to trzeba hydrałike odpowietrzyć i cięgła wyregulować.
          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            daneczek76, Tak, ale jestes pewny ze hydraulika nie zacznie glupiec, jak sprzeglo bedzie sie konczyc??

            Odpowietrzane podobno bylo.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • daneczek76
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 3642
              • Toyota

              #7
              Zamieszczone przez Maicroft
              ak, ale jestes pewny ze hydraulika nie zacznie glupiec,
              wiesz co że mozliwe że może tak być choć na chłopski rozum powinno wraz ze znikaniem sprzęgła sie regulować samo choć jak wiadomo w pewnym momęcie regulacja się kończy i to może byc ten momęt.
              [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

              Komentarz

              • krawer
                Classic
                • 2006
                • 2

                #8
                Zamieszczone przez daneczek76
                Zamieszczone przez Maicroft
                ak, ale jestes pewny ze hydraulika nie zacznie glupiec,
                wiesz co że mozliwe że może tak być choć na chłopski rozum powinno wraz ze znikaniem sprzęgła sie regulować samo choć jak wiadomo w pewnym momęcie regulacja się kończy i to może byc ten momęt.
                dzięki za zainteresowanie moim problemem dodam że sprzęgło nie ślizga się przebieg jak wynika z licznika 142tyś km ale skoda kupiona bez książki serwisowej czyli ma więcej

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Sprzeglo nie musi Ci sie slizgac, nawet jak konczy zywot. A roznie to z nim jest nawet jak ma te 142kkm to jest dobrze

                  Nie wiem czy w naszych autach jest cos takiego jak rewizja stanu okladzin, kiedys dalo sie tak zrobic, zrzucalo sie blaszke i juz bylo widac
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • Łukasz K
                    Drive
                    • 2007
                    • 63
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    A kto mi powie gdzie się odpowietrza skrzynie biegów?

                    Komentarz

                    • dariuspolo
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 1168

                      #11
                      ...
                      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                      Zuzycie paliwa

                      Komentarz

                      • Łukasz K
                        Drive
                        • 2007
                        • 63
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        A JAK ODPOWIETRZYć TEN UKłAD? KTO WIE?

                        Komentarz

                        • dariuspolo
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 1168

                          #13
                          Łukasz K, w VP na skrzyni tam gdzie idie hydraulika do sprzegla
                          jest taki odpowietrznik (wentylek).
                          T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                          SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                          Zuzycie paliwa

                          Komentarz

                          • Łukasz K
                            Drive
                            • 2007
                            • 63
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Widziałem tam coś w formie wentylka w pobliżu takiej charakterystycznej łapy skrzyni biegów. Odkręca się tak jak wentylek samochodowy ma czarną plastikową czapeczkę. Umiejscowiony jest po prawej strony silnika. Czy to jest to? Czy to jest taki sam zaworek jak w wentylku samochodowym , że trzeba go wdusić do środka? Szczerze mówiąc bałem się tam cokolwiek wkładać do środka żeby nie zepsuć.

                            [ Dodano: Sob 22 Mar, 08 18:49 ]
                            Panowie ponawiam pytanie. Niestety nadal aktualne. W jaki sposób się odpowietrza? Dzisiaj znalazłem na skrzyni taką czarną zatrzaskiwaną czapeczkę na skrzyni biegów. Zdjąłem ją i próbowałem wciskać śrubokręt do tej dziurki przy odpalonym silniku, podczas naciskania sprzęgła. Nie wiem czy dobrze robilem, ale nie słyszałem żadnego syku itp

                            Komentarz

                            • Damian_NO
                              Classic
                              • 2010
                              • 29

                              #15
                              chciałbym wznowić temat.
                              Mam octavię 1.9 TDI AGR z przebiegiem 216tyś. Mam podobny problem jak tu wyżej opisany. Jak jest zimno biegi wchodzą w miarę sensownie. Jak jest ciepło największy problem jest ze wstecznym i jedynką.Jak wjedzie to ze zgrzytem i to dość mocnym. Sporadycznie chwilowo zahuczy cicho(zawyje). Sprzęgło jest raczej do wymiany, ale czy coś jeszcze może być?Czy w moim aucie jest dwumasa?Bo tak szukam i szukam i już nie wiem czy jest czy nie ma.
                              Bardzo był bym rad jakby ktoś mi pomógł rozwiązać problem.Pozdrawiam!
                              Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców...

                              Komentarz

                              • octaviaRK
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 116

                                #16
                                moze to byc sprzeglo ale spotkalem sie z taka sytuacja ze trudno wchodzily biegi zwlaszcza wsteczny ale nie tylko i choc wszyscy twierdzili ze sprzeglo do wymiany - u kolegi w dieslu to jakies 1500 zl z kolem AGR - jest dwumasa ,to okazalo sie ze uszkodzony jest wspornik skrzyni biegów ktory dostal luzów i powodowal wieksze lub mniejsze trudnosci z wkleszczaniem biegow poducha kosztawalo 110 zł i naprawa 60 zł - warto sprawdzic poduszke a wlasciwie to jest wspornik skrzyni biegow w dieslu i benzynie na wyglad taki sam zobacz link zdjecie i zwroc uwage u siebie czy wspornik sie nie rozleciał.

                                robert octaviaRK

                                Komentarz

                                • Damian_NO
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 29

                                  #17
                                  też o tym z ojcem myśleliśmy i chyba zacznę od tego. A czy jeżeli mam koło dwu masowe to muszę je wymieniać razem ze sprzęgłem?
                                  Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców...

                                  Komentarz

                                  Pracuję...